Praktische informatie zorgvergoeding
Indicatie
Om in aanmerking te komen voor een indicatie vanuit de WMO, dient u te worden aangemeld bij de Toegang telefoon 0800-1525 (gratis).
Aan de hand van een gesprek met de Toegang wordt er gekeken of er sprake is van een maatwerkvoorziening.
Het gesprek met de Toegang zal bij u thuis plaatsvinden in de vorm van een keukentafelgesprek. Als er een maatwerkvoorziening wordt toegekend, zal u cliënt worden van de hoofdaanbieder van het gebied waar u woont.
Music4You heeft een contract met:
Aan de hand van een gesprek met de Toegang wordt er gekeken of er sprake is van een maatwerkvoorziening.
Het gesprek met de Toegang zal bij u thuis plaatsvinden in de vorm van een keukentafelgesprek. Als er een maatwerkvoorziening wordt toegekend, zal u cliënt worden van de hoofdaanbieder van het gebied waar u woont.
Music4You heeft een contract met:
- Dokter Schoonmaak-ondersteuning
- De Monden
- Emmer-Compascuum, Emmer-Erfscheidenveen, Foxel Scholtenskanaal, Nieuw-Weerdinge, Roswinkel, Weerdinge
Voor een indicatie voor zorg voor uw kind kunt u contact opnemen met De Toegang. Telefoon 0800-1525 (gratis)
Of mailen naar info@detoegangemmen.nl
Zij maken dan een afspraak met u voor een persoonlijk gesprek. Aan de hand daarvan wordt er besloten of er zorg nodig is en wat er aan zorg wordt ingezet.
Music4You heeft contracten met:
Gemeente Emmen
Gemeente Coevorden
Gemeente Borger-Odoorn
Gemeente Hoogeveen
U kunt ook informatie aanvragen via onze e-mail, telefoon of via het contactformulier op de pagina Contact .
Of mailen naar info@detoegangemmen.nl
Zij maken dan een afspraak met u voor een persoonlijk gesprek. Aan de hand daarvan wordt er besloten of er zorg nodig is en wat er aan zorg wordt ingezet.
Music4You heeft contracten met:
Gemeente Emmen
Gemeente Coevorden
Gemeente Borger-Odoorn
Gemeente Hoogeveen
U kunt ook informatie aanvragen via onze e-mail, telefoon of via het contactformulier op de pagina Contact .
Vergoeding
De zorg wordt (grotendeels) vergoed vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Dit wordt aangevraagd via de Toegang en kan geleverd worden in de vorm van zorg in natura (ZIN) of een persoonsgebonden budget (PGB).
Zorgovereenkomsten met gemeenten:
Om vergoede zorg te kunnen en mogen leveren is het noodzakelijk dat de zorgverlener een zorgovereenkomst heeft afgesloten met de gemeente waarin ouders/kind wonen.
Music4You heeft met de gemeente Emmen , Coevorden en Borger-Odoorn een overeenkomst afgesloten.
Zorgovereenkomsten met gemeenten:
Om vergoede zorg te kunnen en mogen leveren is het noodzakelijk dat de zorgverlener een zorgovereenkomst heeft afgesloten met de gemeente waarin ouders/kind wonen.
Music4You heeft met de gemeente Emmen , Coevorden en Borger-Odoorn een overeenkomst afgesloten.
Kwaliteitscertificaat
Music4You is in het bezit van een Kwaliteitscertificaat.
Klachtenprocedure
Heb je een klacht?
Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over Music4You. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door Music4You in het algemeen, of door bijvoorbeeld een medewerker van Music4You.
Wat te doen bij een klacht
Adres: Oringebrink 88
Postcode en woonplaats: 7812 JW Emmen
Telefoonnummer : 0653315098
Emailadres vertrouwenspersoon: dridee-emmen@ziggo.nl
Naam: Anja Speelman
Adres:
Postcode en woonplaats:
Telefoonnummer: 0681385959
Emailadres vertrouwenspersoon: anjaspeelman@live.nl
De naam, adres en telefoonnummer van Music4You (en referentienummer, bijvoorbeeld van Klachtenportaal) en het onderwerp van de klacht of de persoon over wie je een klacht indient.
Een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover je een klacht hebt, de reden waarom je hier een klacht over hebt, een beschrijving over wat je al hebt ondernomen om tot een oplossing van de klacht te komen.
Stuur je brief naar:
Klachtencommissie Geschilleninstantie van de coöperatie zelfstandig zorgprofessionals
Adres: Postbus 455
Postcode en woonplaats: 3840 AL Harderwijk
De externe klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat je wordt gebeld of dat de commissie bij Music4You langskomt om meer informatie te vragen aan jou en aan de directie. Na een paar weken krijg je bericht van de klachtencommissie (zie bijvoorbeeld klachtenreglement Klachtenportaal Zorg). De commissie geeft dan aan of de klacht terecht is en welke dingen Music4You en jij zouden kunnen verbeteren (termijnen en werkwijze controleren met werkwijze klachtencommissie).
Je hoeft de verschillende stappen niet perse in bovengenoemde volgorde te volgen. Desgewenst mag je ook gelijk een klacht indienen. Het reglement van de klachtencommissie is onderdeel van deze procedure.
Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over Music4You. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door Music4You in het algemeen, of door bijvoorbeeld een medewerker van Music4You.
Wat te doen bij een klacht
- Bespreek de klacht met de directeur of medewerker op een rustig tijdstip.
- Maak met de directeur een afspraak om over de klacht te praten. Neem eventueel je ouders of wettelijk vertegenwoordiger(s) mee.
- Ga een gesprek aan met de vertrouwenspersoon van Music4You.
Adres: Oringebrink 88
Postcode en woonplaats: 7812 JW Emmen
Telefoonnummer : 0653315098
Emailadres vertrouwenspersoon: dridee-emmen@ziggo.nl
Naam: Anja Speelman
Adres:
Postcode en woonplaats:
Telefoonnummer: 0681385959
Emailadres vertrouwenspersoon: anjaspeelman@live.nl
- Schrijf een brief naar onze externe, onafhankelijke klachtencommissie.
Vermeld in de brief:
De naam, adres en telefoonnummer van Music4You (en referentienummer, bijvoorbeeld van Klachtenportaal) en het onderwerp van de klacht of de persoon over wie je een klacht indient.
Een zo uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover je een klacht hebt, de reden waarom je hier een klacht over hebt, een beschrijving over wat je al hebt ondernomen om tot een oplossing van de klacht te komen.
Stuur je brief naar:
Klachtencommissie Geschilleninstantie van de coöperatie zelfstandig zorgprofessionals
Adres: Postbus 455
Postcode en woonplaats: 3840 AL Harderwijk
De externe klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat je wordt gebeld of dat de commissie bij Music4You langskomt om meer informatie te vragen aan jou en aan de directie. Na een paar weken krijg je bericht van de klachtencommissie (zie bijvoorbeeld klachtenreglement Klachtenportaal Zorg). De commissie geeft dan aan of de klacht terecht is en welke dingen Music4You en jij zouden kunnen verbeteren (termijnen en werkwijze controleren met werkwijze klachtencommissie).
Je hoeft de verschillende stappen niet perse in bovengenoemde volgorde te volgen. Desgewenst mag je ook gelijk een klacht indienen. Het reglement van de klachtencommissie is onderdeel van deze procedure.
Cliëntenraad
Music4You beschikt niet over een eigen cliëntenraad, maar wij organiseren 1 keer per jaar een bijeenkomst waarvoor alle ouders/verzorgers worden uitgenodigd. Tijdens deze bijeenkomst zullen er een aantal zaken aan bod komen van wat er op dat moment speelt bij Music4You. U wordt dan in de gelegenheid gesteld hierop te reageren en vragen te stellen.